1.WRITELY
1.1 Avantajları
Writely, çok sayıda kullanıcının dökümanları online olarak yazabilmesine ve sonra blog'dan yayınlamasına olanak sağlıyor. Bildiğimiz, kullanıcı tabanlı Office benzeri kelime işlemcilerin yapamadıkları bir şeyi yapıyor. Kullanıcılar Word, OpenOffice, RTF, HTML ya da text formatındaki dökümanları bu yazılımın içinden yükleyebiliyor ve sonra diğer kullanıcıları bu dökümanı paylaşmak üzere e-mail ile davet ediyor. Writely alımı küçük bir alım ama Google'un web-tabanlı teknolojiler alanında ileri gitmesine yol açabilir.
1.2 Dezavantajları
Writely kelime işlemcisinin en önemli dezavantajları ; web tabanlı olduğu için internet olmaksızın işlem yapılamama durumu, Writely’nin basit ücretsiz versiyonu dışında ilave özellikleri olan bir versiyonunun da sadece abone olanlara verilmesi ve buna göre bir ücret belirlenmesi ve mevcut kaliteyi sürdürmek için Writely'nin Google altına geçene kadar artık yeni kayıt kabul etmemesi sınırlı sayıda kullanıcı kabul ettiğinin göstergesidir.
2. ZOHO
2.1 Avantajları
Zoho; web tabanlı ve kullanıcı dostu kelime işlemcisinin yeni neslini piyasaya sürüyor. Zoho 2.0 çok çeşitli özelliklere sahip olacak. Bunlar arasında "Menutab" adı verilen bir arabirim yoluyla gerçekleşen; Format, Insert, Review ve Share seçenekleri bulunacak. Zoho'nun en büyük avantajıysa ücretsiz olması ve online destek vermesi... Zoho'nun menüsü artık Microsoft Office'e benziyor. Bu da daha modern görünmesini sağlıyor. Zoho Writer 2.0, diğer Zoho programlarıyla kolayca uyum sağlayabiliyor. Ayrıca online ve offline çalışabilme özelliğine sahip. Zoho kişisel kullanım için ücretsiz, 20 adet web tabanlı eklenti sunuyor. Bu eklentiler özellikle portföy genişletme konusunda epey yetenekli.
2.2 Dezavantajları
Bu özellikler Open Office ve Google Apps gibi güçlü rakipler karşısında yeterli sayılmaz.
3. WORD ONLINE
3.1 Avantajları
Bu programın en önemli avantajlarından biri sizi Word kelime işlemcisini indirme zahmetinden kurtarıyor. Böylece en iyi kelime işlemcilerinden biri olan Word’ü online olarak interet üzerinden kullanabiliyorsunuz. Office Online, en sık kullanılan Office özelliklerini bir araya getirir ve böylece okul ve evdeki ekiplerin paylaşılan belgeler, sunumlar ve elektronik tablolar üzerinde birlikte çalışabilmelerini sağlar.
Office Online ayrıca masaüstü bilgisayarınızda yüklü Office uygulamalarıyla da çalışır. Böylece nasıl çalışmak istediğinize siz karar verirsiniz. Gerçek zamanlı birlikte yazma ve çalışma işlemleri için Office Online’ı kullanın. Zaten Office’e sahipseniz PC’nizde veya Mac’inizde yüklü Word, PowerPoint ve Excel uygulamalarının gücünü tam olarak kullanmaya devam edebilirsiniz.
Office Online ile çalışmaya başlamak çok basittir:
• İster çevrimiçi olarak, isterseniz de Office’in masaüstü sürümünü kullanarak belgeler, elektronik tablolar ve sunumlar oluşturun
• Bunları OneDrive’a kaydedin
• Gerçek zamanlı olarak diğer kişilerle birlikte çalışın
3.2 Dezavantajları
Word Online işlemcisini Word programından ayıran , aynı zamanda eksik olan özellikleri vardır. Bunlar ; tasarım, başvuru ve postalar bölümleridir.Bunun dışında Word Online sizden bir Microsoft hesabı ister, eğer sahip değilseniz kayıt olmanız gerekir aksi halde giriş yapamazsınız.
4. LIBRE OFFICE WRITER
4.1 Avantajları
LibreOffice Writer sihirbazlarıyla mektup, faks ve ajandaları dakikalar içinde tasarlarken, bir yandan da birlikte gelen şablonlar ile kendi belgelerinizi tasarlayabilirsiniz. Sayfa ve yazı stillerinin alışık olduğunuz gibi kolayca tasarlanması sayesinde sadece işinize yoğunlaşabilir, üretkenliğinizi artırabilirsiniz. Writer'ın başlıca özellikleri altta sıralanmıştır. Microsoft Word ile uyumludur. Size gönderilen Word belgelerini açabilir, LibreOffice Writer ile tekrar aynı biçimde kaydedebilirsiniz. Writer, sıfırdan hazırladığınız belgeleri Word biçiminde kaydedebilir.
Hazırladığınız belgeleri tek tıklama ile PDF ya da HTML biçimde dışa aktarabilirsiniz.
Writer'ı HTML düzenleyici olarak da kullanabilirsiniz; HTML dosyalarını açıp, görsel olarak düzenleyip yine aynı biçimde kaydedebilirsiniz.
Yazım sırasında Zemberek dil aracıyla Türkçe imla denetimi yaptırabilir, otomatik düzeltme sayesinde hataları en aza indirebilirsiniz.
Otomatik Tamamlama (AutoComplete) özelliği sayesinde, yazılması gereken uzun kelimelere gereksiz zaman harcamazsınız.
Karmaşık belgelerle çalışırken İçindekiler (Table of Contents) ve Dizin (Index) bölümleri oluşturarak istediğiniz bilgiye daha hızlı erişim sağlayabilirsiniz.
Hazırladığınız belgeleri e-posta yardımıyla tek tıklama ile gönderebilirsiniz.
4.2 Dezavantajları
Stillerin Word kelime işlemcisi kadar etkili olmaması, Türkçe dışında herhangi bir dilde imla denetimi yapamaması, hazırlanan belgeleri sadece pdf ve html şekli ile gönderebilmesi.
5.GOOGLE DOCS
5.1 Avantajları
Google Drive belgeler, fotoğraflar, videolar ve dosyaları 15 GB’lık ücretsiz depolama alanı ile yüklemenize olanak sağlar.
Klasik tasarımı ve rahat kullanımı ile akıllı cihazların arasında sekronize edebilir ve istediğiniz yerde kolayca dökümanlarınıza erişebilmekle kalmayıp gerekli ekleme ve çıkarmaları da yapabilirsiniz.
Dökümanlar grup projelerinizde de tasarruf sağlar ve takım arkadaşınızın yapmış olduğu değişikliğe gerçek zamanlı olarak kolayca görebilirsiniz ve izin verdiğiniz tüm takım arkadaşlarınız da dökümanlara tek yerden ulaşabilir, kenar çubuğunda onlarda sohbet edebilirsiniz.
5.2 Dezavantajları
En fazla 15 GB’lık depolama alanı olması, internet bağlantısının gerekliliği, karmaşık bir arayüze sahip olması bu kelime işlemcinin dezavantajlarındandır.
http://iskenderdoganevr.blogspot.com.tr/#Link
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder